met de eurostar
van/naar londen: doen!

Business Premier
Voor onze reis naar Londen besloten we te kiezen voor twee vervoersmiddelen: heen met het vliegtuig (British Airways) en terug met de Eurostar van NS International. Nog niet iedereen had zelf eens gereisd met de Eurostar, dus des te beter om eens mee te maken. Zo kunnen we onze klanten nog beter adviseren indien zij wensen met de trein naar Londen te reizen. We hadden Business Premier tickets, wat betekent dat we konden inchecken tot 10 minuten voor vertrek en toegang hadden tot de lounge.

Let's go
Voor het inchecken met Business Premier tickets is er een aparte rij, ofwel geen rij, want we konden daar meteen doorlopen. Vervolgens werd zowel onze bagage als wijzelf gecheckt op eenzelfde wijze als op een luchthaven. Koffer op de band, door een poortje lopen en koffer weer pakken. Daarna door naar de paspoort- of ID-controle, welke allebei aparte rijen hebben. Dit ging allemaal vrij vlot, maar natuurlijk kan het ook wel eens wat drukker zijn. Houd daar dus rekening mee, ook als je Business Premier reist. Wij waren redelijk laat, waardoor er nog maar eventjes tijd was om van de lounge gebruik te maken. We ervaarden dit als een gemoedelijke en rustige lounge die van alle gemakken is voorzien. Koekjes, nootjes, allerlei drankjes, allemaal zeer goed verzorgd. Vervolgens was het tijd om ons richting de Eurostar te bewegen. De allerlaatste coupé was die van ons. We hadden deze vrijwel geheel voor onszelf. De coupé had een fijne, rustige uitstraling, dus ideaal om te werken tijdens je reis. Kort nadat de trein vertrokken was, werden we al voorzien van een snack: suikerpinda’s en een drankje naar keuze.


Good food = good mood
Vrij snel daarna kwamen de menukaarten voor het 3-gangendiner onze kant op. Het voor- en nagerecht was voor iedereen hetzelfde: een wit ciabattabroodje, geitenkaas met vijgenspread, zoete aardappelsalade en een panna cotta met ananas na.

Voor het hoofdgerecht konden we kiezen uit 3 opties. Optie 1: Eendenkonfijt met sinaasappelsaus, gratin van pastinaak en warmoes. Optie 2: Gerookte forel, slaatjes van rode en gele bietjes en verse room met citroen. Optie 3 (dit was de ‘light option’: Salade van linzen en bloemkool met curry, aardappelen met Indiase kruiden, gele rozijnen en amandelen. Voor ieder wat wils! We genoten van het eten en al voordat we klaar waren met uitbuiken, werden we voorzien van een zakje amandelen met gedroogde ananas en roze peperkorrels. Heerlijk! Net voor het arriveren op Rotterdam Centraal Station kwam de laatste lekkernij: een mooi doosje met 2 bonbons. Ook deze waren zeer welkom en smakelijk.

Good to know
In elke zitting vind je een USB-poortje voor het opladen van je elektronika. Daarnaast kan je stoel in een lichte liggende stand worden gezet, zonder dat je daarmee de persoon achter je belemmert!

Stops
Tijdens de 3,5 uur durende treinreis hebben we slechts 1 keer hoeven stoppen, namelijk in Brussel. Daar stapten mensen uit en anderen weer in. De stop duurde zo’n 5 minuutjes. Daarna vervolgden we de reis naar Rotterdam Centraal Station, waar ook mensen (waaronder wij) uitstapten. Na deze stop reed de Eurostar door naar het eindstation: Amsterdam Centraal Station.

 

Wat vinden wij van de reis met de Eurostar?
Wij zijn zeer enthousiast over de treinreis van St. Pancras naar Rotterdam Centraal Station. Zoals je hierboven hebt gelezen was er aan eten geen gebrek en daarnaast hebben we erg comfortabel gezeten in onze (bijna) eigen coupé.

Ontdek
Playa de palma